CONTENTMARKETING?

CONTENTSTRATEGIE!

Contentmarketing is niet hetzelfde als marketing met behulp van content, al is er natuurlijk overlap. Contentmarketing komt voort uit een visie, een strategie. Ik spreek liever van contentstrategie dan van contentmarketing. 

 

Toch haal ik hier graag de grondlegger van contentmarketing aan, Joe Pulizzi. Want wat hij bedoelt is wat ik voor ogen heb. Helaas heeft het begrip contentmarketing in de loop der jaren lading verloren door het in te richten als een bloggende machine.

 

"Content marketing is a strategic marketing approach focused on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content to attract and retain a clearly defined audience — and, ultimately, to drive profitable customer action."

Joe Pulizzi, Content Marketing Institute 

 

Strategie vertaald naar handzame aanpak

Ik houd van groots denken, tegelijk is pragmatisme mijn partner. Strategie moet vertaald worden naar een handzame aanpak. Contentkalenders, workflows en een taakverdeling zorgen voor die aanpak. Natuurlijk moet alles gewaarborgd zijn en gemeten worden. Ik sta daar waar het nodig is, in meedenken en meedoen, maar uiteindelijk is mijn doel misbaar te worden.