CONTENT MARKETING

 Content marketing is niet hetzelfde als marketing met behulp van content, al is er natuurlijk overlap. Content Marketing komt voort uit een visie, een strategie.

Ter illustratie: Heb je een nieuw product of een nieuwe dienst en wil je deze onder de aandacht brengen met behulp van een artikel op LinkedIn of Facebook? Dan is dit marketing waar bij je de vorm content gebruikt. Wil je je digitale footpint vergroten en online autoriteit claimen, dan is daar een strategie voor nodig, dit kan content marketing zijn. Uiteraard is de vorm nog steeds content, maar het is een gelaagde strategie.

 

Er zijn nog meer parameters die bepalend zijn, maar het beste kan ik de grondlegger van het concept citeren:

 

"Content marketing is a strategic marketing approach focused on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content to attract and retain a clearly defined audience — and, ultimately, to drive profitable customer action."

 

Joe Pulizzi, Content Marketing Institute 

 

Strategie vertaalt naar handzame aanpak

Ik houd van groots denken, tegelijk is pragmatisme mijn partner. Strategie moet vertaald worden naar een handzame aanpak. Contentkalenders, workflows en een taakverdeling zorgen voor die aanpak. Natuurlijk moet alles gewaarborgd zijn en gemeten worden. Ik sta daar waar behoefte is aan meedenken en meedoen, maar uiteindelijk is mijn doel misbaar te worden.